KIA CEE´D 1,6 CRDi 7st. AT GT-Line + Xenóny

Otestovali sme pre Vás,nový KIA CEED. Vitaj. Dlho očakávaný CEED. Naša nová rodina rodinných vozidiel KIA CEED predstavila svojho prvého člena. KIA CEED v karosérií päť dverového hatchbacku. Po nej bude nasledovať verzia kombi, kt. bude predávaná koncom augusta. Ďalej rodinku rozšíria verzie GT a GT line. Pribudnú aj noví členovia “shooting brake“ a crossover, ale to až v roku 2019...

V krátkosti by som zhrnul pár riadkov o čom bude táto recenzia. Mal som možnosť otestovať nový CEED ešte pred samotným spustením predaja a tiež možnosť porovnať náš CEED s konkurenciou v jeho segmente. Rád by som sa s Vami podelil o moje zážitky. Porovnáme viacero vozidiel práve z našou KIA CEED. Tak, poďme na to...

Predstavujeme úplne nový KIA CEED !

Nová generácia KIA CEED bola predstavená svetu, môžem povedať ako posledná spomedzi svojich všetkých konkurentov. Napriek tomu si myslím, že KIA vyvinula vozidlo ktorým opäť zvýšila “latku“ o úroveň vyššiu na akú sme boli doteraz zvyknutý. Auto sa konštruktérom jednoznačne vydarilo. Oproti staršej generácií ide o vozidlo s úplne odlišnými jazdnými vlastnosťami. Spracovanie interiéru, exteriéru je o stupeň kvalitnejšie. Výbava vozidla je rozmanitejšia a technológie v novom CEED-e sú momentálne najvyspelejšie aké vo všetkých našich vozidlách nájdete. Keďže ide o jedno z najpredávanejších vozidiel vo svojej triede dbalo sa hlavne na bezpečnosť, pribudli nové asistenty a to už v základnej výbave. Do výbavy okrem toho pribudlo viacero nových technologických vychytáviek ako FULL LED svetlomety, LED smerovky, predné vyhrievané sklo, adaptívny tempomat, adaptívne riadenie LEVEL 2, autonómne brzdenie, bezdrôtové nabíjanie a pod. Toto všetko robí z nového KIA CEED naše najvyspelejšie vozidlo aké KIA momentálne má. Je neuveriteľné, že už ak to tak môžem nazvať, stredná trieda vozidiel poskytuje zákazníkovi takéto vychytávky kt. nájdete napríklad v Sorente alebo v Stingery.

Ako jazdí nová KIA CEED ?



Tak, na toto je asi väčšina z Vás zvedavá. Testovacie jazdy, prebiehali v Demänovskej doline, kde som mal možnosť vyskúšať jazdné vlastnosti či už v zatáčkach, rovinách a skúsili sme aj diaľnicu. Dokonca nedávno sme jazdili na novom CEED-e na Slovakia Ringu, kde sme okrem okruhu skúšali aj jazdu zručností a školu šmyku práve na tomto vozidle. Celkovo som si vyskúšal agilitu vozidla KIA CEED, dostatočne a poviem Vám ...

Ide o auto, kt. by som prirovnal k vozidlu KIA Stinger akurát za štvrtinovú cenu. Presne, toto auto mi nový CEED pripomína. Jazdí perfektne, vyskúšal som viacero motorizácií. No učarovala mi jedna. Nová 1,4 T-GDi. Tento motor sedí tomu autu neskutočne. Jazdí sa s ním perfektne. Je to vozidlo do mesta, na dlhé trate, jednoducho všade.Tento motor som skúšal aj s manuálnou aj s novou 7st. automatickou dvoj – spojkou. Neviem sám kt. by som si vybral pretože to vozidlo je fantastické s oboma typmi prevodovky. Automat radí plynule, krásne reaguje na podradenie a je Vážne tichučký.

Mal som možnosť otestovať aj dieselové motorizácie 1,6 CRDi kt. sú obohatené o ADblue. Musím povedať, že je to citeľná zmena oproti staršej 1,6 CRDi na kt. som odjazdil cez 20tis. Km. Pre mňa tu ide, však o sklamanie pretože starší dieslový variant bol podľa mňa lepší a zároveň aj živší. Možno to bolo tým, že som mal k dispozícií úplne nové auto kt. malo najazdené iba niečo cez 200 km. Každopádne je to smer plnenia Euro normy kt. nezastavíme. Myslím si ale, že diesel sa bude predávať iba okrajovo a bude nahradzovaný práve 1,4 – T-GDi motorizáciou.

Porovnanie s konkurenciou.


Pre porovnanie sme na testovacích jazdách mali viacero vozidiel a motorizácií. Z nového KIA CEED to boli nová 1,6 CRDi s ADblue a 1,4 T-GDi. Za konkurenciu tam boli vozidlá ako VW Golf, Škoda Rapid, Toyota Auris, Hyundai i30a Opel Astra. Všetko vozidlá kt. sa nachádzajú v rovnakom segmente ako KIA CEED.  V nasledujúcich porovnaniach vyjadrujem svoj vlastný názor preto ak sa s ním nestotožňujete neberte to v zlom. Ide iba o moje dojmy z testovania.

Vozidlá budem hodnotiť známkami 1 – 10.
1- najhoršie
10 -najlepšie

Škoda RAPID 1,0 TSi

Toto vozidlo som skúšal hneď ako druhé po novom KIA CEED. Nechcem byť kritický ale toto auto ako jediné z pomedzi všetkých testovaných podľa mňa nemá čo robiť v segmente týchto vozidiel. Ide o úplne iné vozidlo, ako je nový CEED. Je to neporovnateľne vozidlo. Preto nechcem veľmi kritizovať pretože RAPID by som skôr zaradil do segmentu Fábie alebo Ria. Vozidlo malo problém sa udržať v zatáčke, podvozok diametrálne odlišný od všetkých vozidiel. Nakoniec samo sebou 3 valec nemal šancu stíhať a niekedy čo bolo takmer vždy som mal pocit, že proste na autá kt. boli predo mnou ani nedovidím. Keď mám hodnotiť samotné spracovanie bola to RAPID spaceback v plnej výbave.Interiér je úplne iný, podľa mňa neporovnateľný s našim KIA CEED. Tvrdé plasty, vŕzganie materiálov (vozidlo malo 10tis. Km), sedadlá  a o lakťovej opierke sa nebudem radšej ani vyjadrovať atď. Keď to celé zhrniem je to vozidlo kt. ma hneď na úvod šokovalo a ak aj rozmýšľate nad ŠKODA RAPID, dám Vám radu. Choďte si auto vopred vyskúšať a určite ho nekupujte bez testovacej jazdy. Koniec koncov, RAPID by som úplne vyradil s porovnávaním s novou KIA CEED myslím, že by mala problém obstáť v teste s naším KIA RIO.  

HODNOTENIE –1

VW GOLF 1,5 TDi

Nový Golf jednoznačne, môžem zaradiť ako jedného z konkurentov KIA CEED.  K dispozícií bola však iba dieselová motorizácia. Testované vozidlo malo tiež už po zábehu, takže môžem objektívne vyjadriť moje jazdné dojmy. Prvá vec kt. ma zarazila hneď na úvod bola 5 st.prevodovka. Toto je obrovská slabina tohto vozidla. Ďalej ma zarazil stiesnený interiér, malá priestrannosť. Jazdné vlastnosti boli oproti RAPIDU o triedu lepšie, avšak to iste by sa dalo povedať aj o novom CEED-e.  Keď mám porovnať diesel 85kw v novom CEED- e a dieselový GOLF kt. mal tiež 85 kw tak sme motorický úplne inde a ešte ma zarazila jedna vec motor v GOLF-e bol o dosť hlučnejší. Zdá sa, že časy kedy Nemecké auta nemali v motoroch konkurenciu sú už dávno preč.

HODNOTENIE –5

Toyota AURIS 1,2 Turbo Multidrive S (kombi)

Objem nenahradíš v prípad tohto vozidla. Slabý výkon, vozidlo podvozkovo tiež nestíhalo, príliš hlučné. Lepšie ako RAPID ale tiež veľké sklamanie od TOYOTY.Jazdil som veľmi krátko. Nemyslím si, že toto vozidlo možno brať ako konkurenta pre CEED.

HODNOTENIE –2

OPEL ASTRA 1,4 Turbo AT6 (kombi)

Keď poviem pravdu na toto auto som sa veľmi tešil. Chcel som si ho veľmi vyskúšať a zistiť prečo ho majú ľudia tak radi. Určite môžem povedať, že pôjde o jedného z našich najväčších konkurentov. Poďme ale k motoru nato, že má 110 kw, bol som prekvapený z ťahu. Nemal dostatočný ťah a mal som problém dobiehať práve náš 103 kw CEED. Navyše bol hlučný. Vyladenie motora je rozličné ako v CEED-e. Možno to bolo aj automatickou prevodovkou kt. podľa mňa má ešte čo zlepšovať. Vozidlo je veľmi zle zladené, prevodovka –motor sa veľmi nekamarátili. K interiéru pôsobil na mňa metúco, prijal by som viac priestrannosti, prepracovanie by sa dalo tiež vylepšiť. Opel mi len potvrdil čo som si myslel. Aj keď je už Astra na trhu dlhšie, tak odzrkadľuje v sebe nižšiu cenu, kt. si právom obháji.

HODNOTENIE –5

HYUNDAI i30 1,6 CRDi AT7

Nakoniec som sa dostal do novej i30-ky. Poviem Vám, že už som ani nedúfal, že sa dostanem ešte do vozidla kt. by mohol svojimi jazdnými vlastnosťami konkurovať novej KIA CEED.  Jednoznačne môžem potvrdiť, že Hyundai ma prekvapil a ako jediný si zaslúži od mňa poklonu. Hneď ako sadnete do i30 alebo novej CEED viete, že sedíte v inom vozidle. Jazdné vlastnosti sú viac menej rovnaké ako pri CEED-e. Veď je to koncernové auto. Napriek tomu som našiel pár negatív kt. mi v i-30-ke prekážali. Boli to hlavne modré budíky, podsvietenie displeja v modrej farbe. Viem je to špecifické pre Hyundai ale v dnešnej dobe to vyzerá staromódne a navyše dosť mi to prekážalo. Ďalej multimediálny systém bol starší ako v našom staršom KIA Cee´d. Samozrejme nový CEED je najnovší v segmente tzn. že má najnovšie technológie a to už aj v základnej výbave, kt. mi u i30-ky chýbali. Priestorovo bol však rovnaký tam nie je čo vytknúť. Vonkajší dizajn nebudem nejako obzvlášť komentovať v porovnaní s novou CEED. To nechám už na Vás, kt. sa Vám páči viacej. Každopádne za mňa jediné vozidlo kt. sa dá kvalitovo porovnávať s novou KIA CEED.      

HODNOTENIE –8

             Ivan Krajčík
        (sales specialist)
i.krajcik@kiatopolcany.sk
           0915 427 252

        KIA TOPOĽČANY

Hodnotenie

Plusy

  • Jazdné vlastnosti
  • Technológie
  • 1,4 T-GDi
  • 7st. automat
  • bezpečnostná výbava
  • tiché, pohodlné, športové, elegantné, reprezentatívne...

Mínusy

  • Diesel - ADblue

Neváhajte ma kontaktovať

Meno
E-mail
Telefón
Odkaz

Mám záujem o