Tak, na toto je asi väčšina z Vás zvedavá. Testovacie jazdy, prebiehali v Demänovskej doline, kde som mal možnosť vyskúšať jazdné vlastnosti či už v zatáčkach, rovinách a skúsili sme aj diaľnicu. Dokonca nedávno sme jazdili na novom CEED-e na Slovakia Ringu, kde sme okrem okruhu skúšali aj jazdu zručností a školu šmyku práve na tomto vozidle. Celkovo som si vyskúšal agilitu vozidla KIA CEED, dostatočne a poviem Vám ...
Ide o auto, kt. by som prirovnal k vozidlu KIA Stinger akurát za štvrtinovú cenu. Presne, toto auto mi nový CEED pripomína. Jazdí perfektne, vyskúšal som viacero motorizácií. No učarovala mi jedna. Nová 1,4 T-GDi. Tento motor sedí tomu autu neskutočne. Jazdí sa s ním perfektne. Je to vozidlo do mesta, na dlhé trate, jednoducho všade.Tento motor som skúšal aj s manuálnou aj s novou 7st. automatickou dvoj – spojkou. Neviem sám kt. by som si vybral pretože to vozidlo je fantastické s oboma typmi prevodovky. Automat radí plynule, krásne reaguje na podradenie a je Vážne tichučký.
Mal som možnosť otestovať aj dieselové motorizácie 1,6 CRDi kt. sú obohatené o ADblue. Musím povedať, že je to citeľná zmena oproti staršej 1,6 CRDi na kt. som odjazdil cez 20tis. Km. Pre mňa tu ide, však o sklamanie pretože starší dieslový variant bol podľa mňa lepší a zároveň aj živší. Možno to bolo tým, že som mal k dispozícií úplne nové auto kt. malo najazdené iba niečo cez 200 km. Každopádne je to smer plnenia Euro normy kt. nezastavíme. Myslím si ale, že diesel sa bude predávať iba okrajovo a bude nahradzovaný práve 1,4 – T-GDi motorizáciou.