Určite áno ! Nebojte sa nebude to všetko. V prvom rade by som chcel vysvetliť, prečo som sa rozhodol napísať konkrétne o tomto modely. Často sa stretávam nielen s otázkami ale možno častejšie aj s odpoveďami zákazníkov typu: Chcem aby to šlapalo ! Veď to nemôže ísť. Stačí to ? atď. Málokto si dá poradiť a po čase zistí, že je mu ten motor zbytočný alebo že mohol aspoň skúsiť tú 1,4ku. Práve na toto budem narážať v priebehu tejto recenzie. Mnohý z nás zabúdajú pri výbere svojho automobilu na zodpovedanie základnej otázky. Na čo budem daný automobil využívať ? Na túto otázku nemusí byť ľahké nájsť odpoveď. Na tomto prípade si ukážeme ako by mal vyzerať majiteľ opisovaného vozidla. V prvom rade auto je a vždy bude o motore. Tam teda musia mieriť Vaše prvé rozhodovacie krôčky. Motor 1,4 CVVT by som určite odporučil minimálne 75 % obyvateľom. Je ideálny pre krátke trate ktorými chodíte napríklad denne do práce. Krátke trate sú jeho parkom a mesto priam zbožňuje. Prečo je tomu tak ? Je to atmosferický motor bez natlačeného turba, jeho chod je plynulý a tichý ! To sú jeho hlavné zbrane. Nemusíte sa báť, že by bol lenivý. Práve naopak je to auto prispôsobené mestu a vidieku takže je dostatočne živý. Nemusíte sa báť že Vás niekde nechá. Už pri rozbiehaní sa pocítite nový rozmer tohto motora. Pri zaradení jednotky je teda aktívny a zaberá ihneď. Tento motor je tiež sprevodovaný tak aby jeho majiteľ vždy, aj v meste jazdil čo najúspornejšie !
*Trošku odbočím, ak ste čítali moju recenziu o 1,6 GDi tak tam som kritizoval asistent radenia. Práve tu ho musím zase vyzdvihnúť ! Toto auto je tak dokonale sprevodované s týmto asistentom, že ťažko ho prekonáte na spotrebe pri vlastnom štýle jazdy ! Zdá sa to maličkosť, ale budete prekvapený koľko litrov paliva Vám tetno pomocník dokáže ušetriť.
Ak jazdím denne vzdialenosti okolo 30KM určite je to pre mňa najvhodnejšie auto. Pri predbiehaní sa nemusíte báť. Motor je svieži, stačí podradiť a rázom naberiete krídla.
Tak aby som nezabudol na technické údaje tohoto mestského tátoša. Počet koní je na hranici 100 čo znamená 73kW. Montuje sa tu 6st. manuálna prevodovka, ktorej hlavnou úlohou je jazdiť plynule a šetrne. Maximálny krútiaci moment je tu dostatočný 134/ 4000 čo bohate stačí. Jeho dĺžka 4,31m s neho robí tiež praktické autíčko, ktoré naplní všetky vaše potreby. Čo sa týka aktívnej aj pasívnej bezpečnosti tak KIA tu nerobí žiadne kompromisy a vždy prejde testom na výbornú !
Čo poviete ja myslím, že je čas ho vyskúšať !