Narážam na technické parametre. Mnohokrát sa stretávam s touto otázkou pri motore ! Opak je však pravdou, KIA kladie dôraz na precíznosť pri výrobe motorov a ani 4 valec 1,6 GDi nie je výnimkou ! Je to nový atmosférický motor s priamym vstrekovaním , ktorý je mojou jednotkou ! Krútiaci moment 164Nm,je presný a bohato stačí. 6 stupňová prevodovka je nenahraditeľnou pri vyšších rýchlostiach. Priemerná spotreba je uvádzaná 5,8 l / 100 km. Pozn:. Pri normálnej jazde musíte mať do 6,0 l ! Uvediem príklad. Motor som testoval na trati Topoľčany - Žilina (cez Fačkov) a späť. Do pozornosti musím dať, že motor bol ešte v zábehu a auto malo najazdené necelých 1000km. Celú cestu som sa nepozeral na priemernú spotrebu, aby bol test objektívny. Túto trasu som zajazdil športovou jazdou a spotreba mi v Topoľčanoch ukázala 5,6 l / 100 km. Perfektná jazda, auto nie je lenivé, keď ho dostanete do otáčok. Radosť jazdiť. Bol som milo prekvapený a to bol ten moment, kedy som sa rozhodol, že keď benzín tak jedine GDi !!! Jedna vec mi však trošku prekáža. Je ním asistent pri radení, ktorý je nastavený na najmenšie otáčky. Poviem to laicky. Nastavené je to tak, aby mal vodič najlepšiu spotrebu. Niekedy sa však chytáme za hlavu, keď nám ukazuje tachometer rýchlosť 60 km/h a pomocník pýta do prudkého kopca zaradenie piateho prevodového stupňa.